13-15.07. Grossglockner 3798m - Aklimatizacijska priprema i uspon na najviši vrh Austrije

Grossglockner sajko performance

Najveći, neodoljiv, veličanstven u tom zadivljujućem svijetu planina i ledenjaka Grockner grupe koja je u sastavu Nacionalnog parka Hohe Tauern (Visoki prijelazi). Hohe Tauern je najveći zaštićeni prostor u srednjoj Europi, raznoliko čudo prirode s preko 300 vrhova iznad 3000 m, ledenjacima, ledenjačkim jezerima, vodopadima, velikim alpskim travnjacima, rijekama, potocima.

Pohod je organiziran u suradnji sa P.K Horizont kao priprema za ekspediciju na Kilimanjaro od ukupno 18 ljudi, koji u dva kombija polaze u petak, u šest ujutro, iz Zagreba k početnoj točki na parkiralištu Lucknerhaus (1920).

Nakon 6 sati vožnje i mojeg iskustva kao šofera dolazimo na odredište, pripremamo se i krećemo.

Odatle je prvi dan uspon cca 900 m/nv do doma Studlhutte (2802) gdje smo se odmorili i prespavali.
Oko 3 sata hoda po kriterijima koje smo prošlo za 2 sata, malo prebrzo pa su neki već i osjetili posljedice brzog uspona na visinu.

Slijedeće jutro smo krenuli prema Erzherzog Johann Hütte ili Adlersruhe (3454) u slobodnom prijevodu Orlovo gnijezdo ili po indijanski „Mjesto gdje orlovi imaju svoj mir“. Ipak, do visina orlovog mira, treba pregaziti potoke, baciti oko na poneko jezerce, uspenjati s derezama dio ledenjaka, a obećavajuća prognoza, uz iznenadni osjećaj slobode koji daje samo visoka planina, te trenutak spajanja s granitnim stijenama ispod doma, bacaju me u ekstazu.

Sa nama je i Renato, profesionalac s međunarodnom (UIAA) licencom za vođenje u stijeni i planini.

Sa obzirom da nas je 18 on preuzima jednu grupu u navez a ja drugu.

Velika odgovornost prema grupi, većinom početnici bez iskustva u navezu, derezama, alpinističkom usponu.
I ja ga imam relativno malo, dva puta u navezu i na ledu a sada odgovornost spram cijele grupe.

Što je navez?
Navez je povjerenje i podjela rizika.

Svi smo samosvjesni punoljetni ljudi koji donose svoje vlastite odluke. Jer ovdje je potrebna posebna pažnja i može biti fatalan jedan jedini krivi potez ili korak. Ali, kažu, sreća prati hrabre, a tek one koji žele na trenutak pobjeći od stvarnosti običnog smrtnika u neku drugu dimenziju.

I zato moj naklon do poda za hrabrost mom timu broj dva, gdje su većina bez iskustva uspješno popeli na vrh, i usput, sve ono što se uči u teorijama visokogorskih i alpinističkih škola, ovaj put iskusili u praksi.

Vjerujem da svatko iz tog naveza od osam ljudi, a posebno prvi, ovog puta ja, najizloženiji opasnosti u navezu, ima svoju vlastitu knjigu emocija i memoriranog doživljenog napora na grebenu, upravo zbog eksponiranosti staze i drugih naveza sa kojima se treba mimoilaziti. I za tu hrabrost smo nagrađeni na vrhu suncem i pogledom, tom mikroklimom velike visine, koja u pola sata, maglu može pretvoriti u kišu, snijeg ili sunce. Onako po zasluzi!

Čovjek je u odnosu na pravila planine nemoćan i mora poštovati njene zakonitosti. Zbog toga postoji vođa, „general“ s planinarskim iskustvom, karakterom, altruizmom, koji je u stanju na vrijeme prepoznati i prevenirati emocije, spriječiti da se unutanji pojedinačni konflikti prenose na ostale. Taj autoritet za vođenje tima nije samo iskustvo nego i prirodni dar za postizanje cilja i stvaranje timskih igrača.

Sada zaista vidim bez obzira na iskustvo koje imam u profesionalnom sportu i trenerstvu što su zaista odlike pravog lidera.
Osobe koja je odgovorna i koja ne govori “ Idemo” nego “ Za mnom”.

Shvaćam da su ispred mene još godine učenja i iskustva kojima se radujem otvorenog srca i uma.
Za planinu želja i motivacija zaista nisu dovoljni.

Potrebno je znanje i iskustvo.

Potrebna je i hrabrost koja ne smije prijeći u ludost i egoizam kojem je cilj isključivo osvajanje.

Planinarstvo je jedan poseban vid sporta i rekreacije.

To je prvenstveno zajednica, ljudi koji obožavaju prirodu, izlete, pustolovine.

Ljudi otvorenog uma i srca gdje ne postoji ikakvo etiketiranje niti izdvajanje.
Svi smo jedno sa zajedničkim ciljem , poštovanjem i uvažavanjem.
Poštuje se prvenstveno iskustvo i znanje koje se ne može kupiti nego se stjeće godinama penjanja i učenja od iskusnijih , pogotovo na pogreškama.

Stoga na zimu i upisujem školu za Gorskog vodiča.
Školu koja traje 2 godine i služi za osposobljavanje stručnjaka u gorju po najstrožim svjetskim kriterijima.
Smatram da ću na taj način zaista spojiti moju profesiju i ljubav u jednu cijelinu, jer su planina i penjanje neraskidivo povezani sa tjelesnim zdravljem i kondicijom.

Sutra krećemo na ekspediciju na Kilimanjaro, ja kao vodja puta sa bremenom odgovornosti na ledjima.
Prvenstveno prema ljudima koje sam pripremao zadnjih 6 mjeseci i koji su skupa samnom prošli kilometre gorja zaključujući ih sa ovim usponom.

Sretno svima

Goran Sajko YouTube channel

Youtube-128

Indeks tjelesne mase (engl. Body Mass Index, BMI)