Katkad moraš napustiti život koji si planirao, kako bi bilo mjesta za život koji te čeka.

Dali se sjećate vremena kada ste se igrali u parku, istraživali, možda i malo riskirali jer ste tražili izazov kojim ćete svladati i pomaknuti svoje granice.

Djeci su potrebna igrališta koja su dovoljno opasna da im predstavljaju izazov.

Ljudi bili odrasli ili djeca ne traže minimalizaciju rizika, oni traže njegovu optimalizaciju.

Igraju se kako bi postigli ono što žele, ali istodobno pomalo pomiču svoje granice tako da se nastave razvijati.

Trening i tjelesna altivnost nam služe da pomičemo mentalne i fizičke granice.

Boravak u prirodi, fizička aktivnost na otvorenom, planinarenja, penjanje.

Kada nas nitko ne priječi, kada nas ohrabruju radije živimo na rubu.

Tu u isto vrijeme možemo imati pouzdanje u svoje iskustvo i istodobno se suočavati sa kaosom koji nam pomaže da se razvijamo.

Kaos je oko nas, na strukturu i laži ne možemo utjecati kao pojedinci, ali možemo na sebe.

Promatrajući stanje u državi svijetu ne mogu se oteti dojmu da kako vrijeme ide na površinu izlazi sve više ljudske gluposti, politikanstva, dvostrukih kriterija i prvenstveno neuvažavanje znanstvenih spoznaja.

Odgovornost, ili glupost i nepotizam??

Kako je moguće da se sa jedne strane ljudi gužvaju u autobusima, čekaju u redovima pred trgovinama, idu na vjerska okupljanja a istovremeno se stigmatizira boravak i vježba na otvorenom, rekreacija, vježbanje u fitness centrima kao nešto što član stožera definira “previše toga”.

Ovaj trenutak je definitivno vrijeme promjena.
Promjena gdje se naša očekivanja ne podudaruju sa sadašnjim trenutkom.

Trenutak gdje jedino sa vlastitom aktivnošću, percepcijom i pozitivnim mišljenjem možemo kreirati vlastitu stvarnost koja je drugačija od kolektivne.

“Nitko neće doći”

Nitko neće doći da vas izvuće iz bezvoljnosti, apatije, depresije, sažaljevanja i optuživanja za situaciju u kojoj se nalazimo.

Odluka, djelovanje, stvaranje navika i rituala a ne kratkotrajna motivacija je put preobrazbe.

Odluka je da se pokrenete a ne da čekate bolje vrijeme.

Trening ledja u vlastitom domu bez rekvizita, šipke za zgibove, suspenzijskih traka je uistinu izazov.
Uz malo ideja, osnova biomehanike i funkcionalne anatomije, kućnih elemenata i namještaja možemo i taj problem riješiti.

Jako malo ljudi je bilo pripremljeno na ovu situaciju, teretane zatvorene, vanjska vježbališta zabranjena a postoji volja.

Kad postoji volja, naći ćemo način.

Prije par dana sam stavio protokol za mobilnost i aktivno zagrijavanje.
Danas je na redu aktivacijski protokol sa kojim se započinje trening jakosti.
Nekima ovaj dio može biti kompletan trening ako se poveća broj setova ovisno o grupaciji mišića na koju se želi staviti akcenat ili samo uvod u trening.
Sve ovisi o cilju i trenutnom stanju vježbaća.

Sve vježbe koje se izvode mogu imati regresiju ili progresiju ovisno o iskustvu i trenažnom stažu.
Realno je jako teško pomoću videa objasnit sitne tajne svake vježbe ali se nadam da će barem malo pomoći u razumijevanju koncepta.

Aktivacijski protokol pokriva kompletan core koji uključuje bočne stabilizatore trupa, duboke prednje trbušne mišiće, gluteus, erektore kralježnice, retraktore skapule, seratus i donji trapezius.

Odnosno sve skupine mišića koji su današnjim načinom života na neki način inhibirane.

Probajte ovaj video napraviti točno po redoslijedu kako sam ga snimio dok vam vježbe ne sjednu i osjetite zaista ono što bi trebali osjetiti.

Život uistinu piše romane.
Na nama kao individuama je da odlučimo dali ćemo život proživjeti čitajući ili ćemo osobno ispisati stranice romana.

Sinkronicitet, koincidencija, sudbina kako god nazvao činjenicu da sam u vrijeme najveće krize izašao na naslovnici Men’s Health i napravio rezime svojih 20 godina rada u fitness industriji.

Vrijeme je proletjelo.

Puno rada, ulaganja, pokušaja, pogrešaka, dobrih i loših privatnih i poslovnih poteza.

San koji sam sanjao kao klinac sam dosanjao.
Svi ti ljudi na naslovnicama časopisa su mi bili ideali.

S obzirom na situaciju i okolnosti da je većina ljudi prisiljena ostati doma unutar četiri zida odlučio sam pomoći svima da to vrijeme iskoriste na adekvatan način.

Nekima da nastave sa tjelesnom aktivnošću a nekima možda da se pokrenu.

Vrijeme je promjena, vjerujem da nakon ovog vremena ništa više neće biti isto.

Uz malo inventivnosti i podrške svoj kućni dom možete prenamjeniti u malu vježbaonicu.

Shvatite da totalna neaktivnost vodi do jako brzog pada aerobnih sposobnosi, jakosti i gubitka imuniteta.

Stres kojim smo izloženi pogotovo sada putem medija, društvenih mreža, vijesti gdje jedino možemo pronaći negativne informacije, strah, paniku još više pogoduju padu imuniteta i slabljenju organizma.

Svijet i okolinu ne možemo mijenjati, ali možemo mijenjati sebe.

Sve je spremno za rad u izolaciji, dezinficirano, opremljeno i testirano.

Osobno smatram da se zaista treba držati uputa i slijedećih nekoliko tjedana se držati po strani od gužvi i prevelikog broja ljudi.

Što više boraviti u prirodi na otvorenom a vježbati isključivo u prostoru koji je siguran i nije kontaminiran ne samo sa ljudima nego sa glupostima, kvazi epidemiolozima i lažnim herojima.

Nadam se da će ova ludnica brzo proći ali moramo naučiti lekcije.

Zdravlje i vrijeme su uistinu jedina valuta koju moramo vrednovati i čuvati.

Svijet se u mjesec dana okrenuo naglavačke, pravi ispit humanosti, tolerancije i strpljenja za svakog od nas.

“You don’t have a slow metabolism , just a fast appetite!”

Još uvijek smo preplavljeni raznim pomodnim vrstama treninga koji su specijalizirani za brzo skidanje kilograma, visoko intenzivni treninzi, high burn, fat loss programi.

Aka želite nešto prodati samo stavite, fat loss, sex, gluteus, transformacija I zarada je garantirana.

Takodjer mnogi tvrde i da trening sa otporom 2-3 puta tjedno radi čuda i transformacije se dešavaju nakon 4-5 treninga jer se metabolizam kao pojačao i tijelo odjednom troši duplo više kalorija u mirovanju nego prije.

kako-procijeniti-vitalnost.jpgJoš uvijek postoji dogma o ljudima druge i treće starosne dobi.
O njihovoj vitalnosti , zdravlju i funkcionalnosti, načinu treninga i procjeni sposobnosti.
Trebamo shvatiti da postoji kronološka i biooška starost.
Na kronologiju ne možemo utjecati ali definitivno sa stilom života, prehranom, tjelovježbom te hakiranjem okoline i stresa možemo utjecati na našu biološku starost.

Ekspedicija na Pico De Orizaba 5636 mnv

Nakon uspješno ispenjanog Ebrusa 5641mnv najvišeg vrha Europe, organizirane ekspedicije na Kilimanjaro najviši vrh Afrike 5895mnv gdje smo na vrh izveli 19 planinara, ekspedicije na Damavand najviši vulkan u Aziji 5671mnv gdje sam izveo cijelu ekipi na vrh.
Vrijeme je za nove izazove.

Nakon prošlogodišnjeg uspješnog uspona sa mojim Vlajima, vratio sam se ponovno na Damavand.
Ali ovoga puta kao organizator i vodič uspona, puno veća odgovornost i briga.

Damavand, stratovulkan sa 5670 m visine, najviši planinski vrh u Iranu odnosno vulkan u Aziji.
Smješten je u gorju Alborz na sjeveru zemlje odnosno u iranskoj pokrajini Mazandaran, oko 66 km sjeveroistočno od Teherana.

Damavand zauzima značajnu ulogu u iranskoj mitologiji i jedan je od nacionalnih simbola zemlje.
Zabilježeno je da ga je prvi osvojio iranski planinar Abu Dolaf Kazradži početkom 10. stoljeća.

Ili kako se fizički spremit za svjetske summite, pogotovo ako si Purger i živiš na 130 mnv ?

Put je cilj, a nekada na tom putu nam pomaže nešto matematike, fizike i kineziologije.
Nedavno sam napisao jedna članak o planinarstvu i njegovoj definiciji kao sporta.

Definicijom apsolutno spada u fizičku aktivnost ali ne postoji takmičarska komponenta jer sa planinom nema borbe i nema pobjednika, pobjeda je svaki uspon i borba sa samim sobom, pomicanje tjelesnih i mentalnih granica, strahova i tehničkih zapreka.

Međutim također ne postoji slučajnost visokih uspona ili su one zasta rijetke.

Ranom ujutro smo iz Zagreba krenuli za Istanbul.

Nas 17, ostatak je već čekao u Tanzaniji.

Na istom mjestu sam gdje sam bio prike 2 godine sa Vlajima, kada smo išli na Himalaje.

Isto mjesto od kuda smo prošle godine krenuli na Killy.

Ovo mi je druga godina zaredom.

Godinu dana iskusniji i pametniji, svaki slobodan trenitak iskorištavam za odmor i spavanje.

Sa mnom je i Franjo Kmet Mountain Leader, skupa smo organizirali ovu turu i ljudi su nam poklonili povjerenje.

Goran Sajko YouTube channel

Youtube-128

Indeks tjelesne mase (engl. Body Mass Index, BMI)